Finans

Forbedre kvaliteten af din søvn og forhindre sundhedsmæssige problemer

Antallet af timer, folk sover, varierer meget. National Sleep Foundation siger, at otte timer er medianen, men at færre mennesker får så meget søvn. En nylig meningsmåling foretaget af Sleep Foundation viser imidlertid, at den gennemsnitlige person får færre timers søvn hver nat tjek blogindlægget her. I dag har folk mange distraktioner og mindre tid til at sove, og forskning tyder på, at dette er en væsentlig årsag til forkortet søvn. Heldigvis er der mange måder at forbedre kvaliteten af din søvn og forhindre problemer.

Undersøgelser har vist, at lur forbedrer hukommelse og indlæringsevne. Desuden kan lur øge dit humør. Faktisk mener historikeren Roger Ekirch, at før den industrielle tidsalder plejede folk at have en første og anden søvn. De ville tilbringe to til tre timer om natten, efterfulgt af en kort periode med at vågne. Nu tager den gennemsnitlige person tre timers lur hele dagen. Disse korte lure forbedrer hukommelsen og årvågenhed.

Længere søvn kan påvirke din hjernes døgnrytme. Det kan også påvirke ekspressionen af cytokiner, som er ansvarlige for den menneskelige krops naturlige søvncyklus. Mangel på søvn kan også føre til en bredere vifte af sundhedsmæssige problemer, såsom koronar sygdom, vaskulær demens og depression. Jo længere din søvn er, jo færre udfordringer har du i livet. Og denne mangel på udfordringer kan føre til andre sundhedsmæssige problemer. Og desværre, hvis du ikke har en regelmæssig sengetid rutine, vil du sandsynligvis lide af kroniske smerter, irritabilitet og depression.

Drømme er en almindelig del af vores søvncyklus, og de kan omfatte nylige begivenheder eller processer af følelser. Nogle mennesker rapporterer levende farve og sort / hvide drømme. Hjernen bruger kemiske signaler til at regulere søvn og vågenhed, som omfatter GABA. Lys stimulerer frigivelsen af GABA, hvilket nedsætter nervecellernes aktivitet og fremmer søvn. Dette hjælper os med at drømme og behandle minder. Derfor er vi nødt til at sove godt. Hvis du er en person, der sover længere end nødvendigt, vil du gerne undgå dette problem.

Undersøgelser har vist, at den position, du sover i, kan påvirke din personlighed. Hvis du sover på din side, er du mere tilbøjelig til at være omgængelig og venlig. I modsætning hertil, hvis du sover på maven med armene oppe, vil du sandsynligvis være genert og følsom. Interessant nok holdt resultaterne ikke sandt for den anden gruppe deltagere. Men hvis du ikke har noget imod kritik, kan sovestillingen påvirke dit liv.

En anden vigtig måde at forbedre din søvn på er at slukke lyset og lukke gardinerne. Den gennemsnitlige amerikaner sover i værelser præget af kunstigt lys, fra tv til et virvar af elektronik. Streetlight bidrager også til det kunstige lys, vi oplever hver dag. Selv en moderat mængde lys kan have skadelige virkninger på vores kardiovaskulære og metaboliske sundhed. Og hvis vi er i stand til at forhindre dette i at ske, vil vi være bedre i stand til at bekæmpe den daglige stress, vi står over for.