Artikler

10 nyttige tips til nye eller professionelle historiefortællere

Denne storytelling ting vi gør er et kraftfuldt medie i vores verden af billeder og lyd bid. Og hvilken bedre måde at transportere folk i forskellige worlds er gennem storytelling. Vores moderne verden er bygget omkring hvor mange valg vi har og hvor mange varianter vi kan få. Gennem dette medium af storytelling, kan du invitere dem omkring dig til at se hvad du har at tilbyde. Forhåbentlig vil nogle af de følgende tips hjælpe dig på din rejse op ad bjerget og Storytelling.

1. være sjovt – lysne op! Jeg har set at mange historiefortællere med en dårlig holdning. Du skal være sjovt at være omkring! Hvem ønsker at ansætte dig, hvis du ikke er livlige! Det er dit job, først og fremmest. Storytelling kommer andet. Du ønsker ikke at distrahere publikum fra dit program ved at have en dårlig holdning. Gøre en målrettet indsats for at bo så skarpe som muligt.

2. skrive det ned – en måde at holde skarp som en historiefortæller er at optage hver sjovt eller interessant tanke, der kommer ind i dit hoved eller ud af din mund. Kan du bruge en lomme båndoptager, eller en notesblok, eller hvad. Bare få det ned et sted. Har du tid senere på at gå over denne rå ting og eventuelt oprette noget utroligt. Alle former for ting kommer fra dig og dit liv og steder, du har været så gør dig selv en tjeneste og holde styr på det! Der er en historie, der venter på at blive fortalt fra alle disse oplysninger!

3. få et websted – få et websted. (ligesom ) Det er netop den ting at gøre. Indtil noget bedre end internettet kommer for at få oplysninger ud, få en web-side. Jeg ved, de kan nogle gange være dyrt, og du kan være en komplet cyber-idiot. Løsning: Spørge omkring din cirkel af venner, din kirke, og fyr foran dig i linjen købmand. Jeg garanterer, du kender nogen, der veed at udvikle web-sider, og ville sandsynligvis gøre dig lidt eller ingen beregning. Bundlinje, det er værd tid eller penge investeringer, være på nettet.

4. 10-10-10 reglen – her er en stor tip til nogen lige er startet ud eller en erfaren professionel historiefortæller, der ønsker at markedsføre sig selv. Når du gør et show, der går godt, give eventkoordinator at Vis 10 bio plader og 10 frimærker. Bede dem om at sende dem ud af 10 mennesker, de kender, der kan have brug for hvad du gør. Jeg har aldrig haft nogen afviser en anmodning om at gøre dette. Sætte det i din kontrakt. (Du arbejder med en kontrakt er du ikke?) Du vil blive overrasket over hvor effektivt det vil være at få bolden op i dit område. Endnu bedre er at få dem til at vedhæfte en personlig kommentar eller henvendelse at bio. Forskere har for nylig opdaget, at den mest magtfulde kraft i universet er den personlige reference. Så ikke bare sidde der, gå gøre en bio ark og få ordet ud om dig! Være uforskammet!

5. få ansvarlighed – som jern slibes til med jern, du har brug for ansvarlighed. Uanset om det er en gruppe eller bare en ven, skal du bevare et slips med en person, der ikke er bange for at kritik dit arbejde. Jeg kender en ansvarlighed person eller gruppe kan krampe din stil, som du klatre op ad stigen af personlige formue og verdensomspændende berømmelse, men denne verden har en måde at gøre os til idioter, hvis vi ikke passer. Jeg hører til South Carolina Storytelling netværk () og de har været stor i at hjælpe mig blive teller jeg. Endnu en gang komme med nogen, og der kan våge over dig!

6. hele verden har faser – ikke helt linjen Shakespeare, men hele verden har dem. Og du har brug at finde dem, og udføre dem – hvor hver gang, og for hvem du kan. Ikke nogensinde være bange for erfaring. Erfaring er til tider bitter, undertiden sød, men altid nærende. Jeg synes scenen tid er nogle gange mere værdifuld end penge du gøre. Så kig på enhver lejlighed som endnu et skridt tættere på at nå dit mål som en historiefortæller. (Du har mål ikke du?) Vær kreativ, hvor du vil udføre. Find nye steder. Jeg har engang blev bedt om at fortælle historier på en biker rally. Jeg må sige det var en hård publikum, men det var sjovt!

7. find din egen stemme – vi alle har vores indflydelse. Og ikke narre dig selv til at tro disse påvirkninger ikke spill over og give nogle af essensen af din præstation. Stadig, det er vigtigt for dig at finde ud af, hvor dine styrker ligger, og find din egen stemme. Det betyder, hvis du er en stor folkemusik teller, du vil sikkert gerne bruge mere af din ydeevne tid gør folkeeventyr. Hvis du er en mester i den fjollede historie sang, gøre det meste fjollet historie sange. Hvis du er god med fed ansigt løgne, kan du køre til et offentligt embede. Husk finde din egen stemme, ikke låne en. Det er allerede bruges!

8. vare – efter et publikum har bare været floored med en time af den bedste storytelling de nogensinde har oplevet af… Tja… du, hvorfor så ikke give dem mulighed for at tage noget hjem fra det? CD’S, kassetter, t-shirts, etc. vil bringe din koncert til det næste niveau økonomisk, og give dig nogle ekstra creditability. (Du kan blive et år eller to fra optagelse en kvalitet CD, men nu er et godt tidspunkt at begynde at forberede, når tid kommer.) Jeg startede ud med særlige bogmærker for en $1,00, der havde min promo info på den ene side og en kort fjollet historie på den anden. Folk vil købe noget fra dig, hvis du er det værd!

9. Vær proaktiv – når du har besluttet at gøre denne skøre ting kaldet storytelling, det er nu tid til at gøre en massiv indsats. Gøre en indsats for at få at vide flere begivenhed producenter i dit område. Du kender kirker, festivaler, hospitaler, skoler, osv. Kalder dem, them-mail, gå møde dem personligt. Lad em’ vide hvem du er og hvad du gør. Tage dem en bio ark eller nogle cookies, eller tage dem til middag. Få en liste over kommende arrangementer i dit område. Kontakt disse steder og spørge, om de vil lade dig MC hændelsen eller varme op publikum i 5-10 minutter. Gå til det. Vække historiefortæller inden for. Jeg mødtes med en begivenhed producent og spurgte dem, hvis jeg kunne varme op mængden før den største ydeevne. De troede jeg var nødder, men troede det var en god idé, så jeg sætte sammen nogle af mine sjoveste korte historier og gik til den. Det gik godt og jeg blev skræmt til døde! Men det virkede og jeg fik andet arbejde fra der. Åh navnet på begivenheden? Når John McCain kom til byen, da han kørte for formand, havde han en åbning handling! PS. jeg stemme ikke for ham, men gjorde jeg bruge hans begivenhed som et springbræt.

10. Nyd dig selv – jeg ved, du hører en masse om, hvor hård professionel storytelling er, og hvor svært det er at komme i gang, og alt det stuff om at betale afgifter. Hør, udfører er det værd. Så Nyd processen. Publikum vil have mere sjovt at se dig, hvis de kan fornemme at du har det sjovt. Hvis noget, bør du indse, at du gør noget, at over 99% af befolkningen ikke har modet eller talentet til at gøre-stå op foran et publikum og gøre dem grine, synge, græde og have en god tid. Mange gange folk vil historier fortalt på en begivenhed, snarere end at ansætte en historiefortæller til at fortælle historier. Der er en stor forskel. Nogen kan fortælle et par historier til nogen, men kun en fortæller kan gøre forestillingen en speciel hukommelse. Så nyd hvad du gør, gør det godt, fortsat vil være et aktiv for enhver begivenhed, du er på og frem for alt være stolt over at være en HISTORIEFORTÆLLER!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *